Muziekvereniging Salland Orkesten Home Orkesten Muzieklessen Agenda Nieuws Foto's Vereniging Contact Muziekvereniging Salland  :  mail@muziekverenigingsalland.nl
Muziekvereniging Salland beschikt bestaat uit een fanfare en drumband. Er regelmatig individueel of gezamenlijk opgetreden bij uiteenlopende evenementen, van serenade tot concert, het is allemaal mogelijk.

Fanfare

De fanfare repeteert elke donderdagavond in het Dorpshuis in Lierderholthuis van 20.00 tot 22.00 uur. Het orkest heeft elk jaar diverse optredens en concerten, onder andere de uitvoering in het voorjaar, het koffieconcert in juni en de kerstconcerten in december. Ook geeft de fanfare, al dan niet met drumband, op verzoek serenades bij bijvoorbeeld bruiloften en wordt er gelopen aan carnavals en Sinterklaasoptochten in de regio. De muziek is zeer gevarieerd en gaat van klassiek, naar jass, pop en rock. Peter Nieuwkamp, de dirigent van de fanfare, komt uit een muzikale familie. Hoewel hij op het conservatorium in de klassieke muziek is afgestudeerd op trombone heeft lichte muziek toch Peter’’s voorkeur. Na school zat hij in allerlei bandjes en sinds begin de jaren negentig maakt Peter deel uit van de “Bob Eas Showband”. Op dit moment staat hij voor diverse muziekverenigingen te dirigeren.

Drumband

De drumband bestaat uit een fanatieke groep jeugdige leden die een wisselend repertoire spelen. Elk jaar verzorgt de drumband diverse optredens en concerten, onder andere de uitvoering in het voorjaar, het koffieconcert in juni en speelt het bij diverse feestelijke gelegenheden. Michael Schreuder, instructeur van de drumband, raakte al op zijn 2de gefascineerd door drumband muziek. Waar zijn ouders nog niks konden vermoeden, had hij het slagwerk van de plaatselijke fanfare  al in de verte gehoord en werd brullend wakker. Op 7 jarige leeftijd begon hij als tamboer en later in het orkest van de muziekvereniging in Zoetermeer. Als autodidact begon hij met drummen en percussie en deed ervaring op door met vrienden een bandje te starten. Door vallen en opstaan probeerde hij wijzer te worden. Uiteindelijk kwam hij er achter dat het nemen van les niet echt fout zou zijn. Hij begon in 1993 met les bij drumschool Musicstation, waar hij les kreeg van Cesar Zuiderwijk en Gerben de Bruijn. Heeft  masterclass en workshops gevolgd bij oa. Martin Verdonk, Marcel Seriese, Ton Dijkman,  Dom Famularo, John Engels, Rene Cremers, Jim Chapin. Vanaf  1996 was Michel zelf docent bij drumschool Musictation. In 2006 gestart hij zijn eigen drumschool in Rijssen, waar hij wekelijks een 35-tal leerlingen motiveert en inspireert. Tevens geeft hij les bij diverse muziekverenigingen en verzorgt hij als gastdocent workshops en muzieklessen op basis- en middelbare scholen.
Fanfare Drumband Fanfare Drumband Orkesten