Home Orkesten Muzieklessen Agenda Nieuws Foto's Vereniging Contact Muziekvereniging Salland Muziekvereniging Salland  :  mail@muziekverenigingsalland.nl

Eindejaarsmis ST Nicolaaskerk Lierderholthuis l 31 december l

Tijdens de oudejaarsmis in de ST Nicolaaskerk van Lierderholthuis heeft een kleine bezetting van de fanfare samen met het gemengde koor de muzikale invulling verzorgd. Volkskerstzang Heino l 18 december l  Op zondagavond 18 december vond voor de 53e keer de Heinose Volkskerstzang plaats in de RK kerk van Heino. De muzikale ondersteuning bij de samenzang werd verzorgd door diverse leden van Muziekvereniging Salland en het koor ‘Together’ uit Lierderholthuis.

Kerstconcert ST Nicolaaskerk Lierderholthuis l 18 december l

Tijdens de vierde zondag van de advent werd er traditiegetrouw door de fanfare haar

jaarlijkse kerstconcert gegeven in de ST Nicolaaskerk van Lierderholthuis.

Kerstmarkt Wijhe l 17 december l 18.00 uur

De Algemene Wijhese Ondernemersvereniging houdt op zaterdag 17 december haar jaarlijkse kerstmarkt in het centrum van Wijhe. In diverse kraampjes presenteren plaatselijke ondernemers, horeca en verenigingen zich aan de bezoekers. Daarnaast zijn er diverse activiteiten zoals een levende kerststal en een kerstconcert in de kerk. Muziekvereniging Salland speelt met een kleine bezetting sfeervolle kerstmuziek op diverse plekken van de kerstmarkt. Sinterklaasoptocht Lierderholthuis l 12 november l Nadat Sinterklaas op zaterdag 12 november aan kwam in Maassluis is hij meteen door gegaan naar Lierderholthuis. De drumband en fanfare speelden tijdens de feestelijke stoet door het dorp. Vervolgens was er een Sinterklaasprogramma in het Dorpshuis voor de jeugd. Familie Meulman luncht met de Muziekvereniging l 22 oktober l De familie Meulman had tijdens de veiling op het Feestweekend Lierderholthuis een etentje met Muziekvereniging Salland gekocht. Vandaag vond deze lunch plaats tijdens de oud ijzeractie. De familie werd opgehaald om vervolgens uitgebreid te genieten van een pannenkoekenbuffet. De opbrengst van de veiling gaat naar het Dorpshuis in Lierderholthuis. Oud ijzeractie l 22 oktober l Vandaag trokken de leden en diverse vrijwilligers er weer op uit om het oude ijzer uit de omgeving Lierderholthuis op te halen. Traditiegetrouw mochten de pannenkoeken tussen de middag niet ontbreken. Schoonmaak Dorpshuis l 8 oktober l Diverse verenigingen zorgden op zaterdag 8 oktober ervoor dat het Dorpshuis er weer spik en span uitzag. De Muziekvereniging maakte onder ander het dak en de buitenkant schoon. Feestmiddag l 11 september l Zondag 11 september hebben de leden, docenten en dirigenten genoten van een gezellige feestmiddag. Op het programma stonden veel sportieve activiteiten zoals een GPS tocht, steppen, midgetolfen, teambuildingsopdrachten en een hoogteparcours. Na afloop wachtte er een heerlijk chinees buffet. Strongmanrun l 4 september l Diverse leden staken hun handen uit de mouwen tijdens de Strongmanrun. De leden waren verdeeld over diverse waterposten om de ruim 6.000 deelnemers te voorzien van water.. Historische optocht Heino l 18 augustus l Tijdens de 30e editie van de Pompdagen werd er een historische optocht georganiseerd. Muziekvereniging Salland liep tijdens deze optocht in kleding van de jaren 20/30. Ook werden twee oude vaandels uit de kast gehaald. Tijdens de optocht waren er veel oude landbouw voertuigen, branweerwagens, paarden en wagens en diverse loopgroepen te zien. Bosfeest Lierderholthuis l 16 juli l  Tijdens het Bosfeest zorgde onder andere de muziekvereniging ervoor dat de barwerkzaamheden vlekkeloos verliepen. Diverse leden en vrijwilligers hielpen de organisatie van het Bosfeest met diverse werkzaamheden achter de bar. Feestweekend Lierderholthuis l 1 - 3 juli l  Afgelopen weekend was het weer druk voor de Muziekvereniging. Traditiegetrouw lopen de drumband en fanfare voorop tijdens de optocht door het dorp. De jeugd uit Lierderholthuis doet elk jaar zijn uiterste best om er het zoo mooi mogelijk versierd uit te zien tijdens deze optocht. Tijdens het feestweekend zorgde de muziekvereniging ervoor dat de barwerkzaamheden vlekkeloos verliepen. Een commissie binnen de vereniging regelt de feesttent, koopt drank in en zorgt ervoor dat alle benodigdheden voor de bar aanwezig zijn. Daarnaast zorgt het voor de inzet van barmedewerkers onder de eigen leden en diverse vrijwilligers. Koffieconcert l 26 juni l  De muzikale afsluiter van het jaar is traditiegetrouw het koffieconcert welke wordt gehouden op het dorpsplein van Lierderholthuis. De vele bezoekers genoten onder het genot van een kop koffie van de drumband en fanfare.  Bikers to The Music l 18 juni l De drumband speelde onderweg tijdens een prachtige fietstocht door Salland Op diverse pauzepunten waren diverse pauzepunten met muzikale optredens. De drumband van Muziekvereniging Salland stond in Wijhe om daar de fietsers te voorzien van een muzikale verrassing. Voorspeelavond l 9 juni l  Tijdens de jaarlijkse voorspeelavond lieten de lessers horen wat ze allemaal geleerd hadden op les. Ook de fanfare en drumband ontkwamen hier niet aan. Bs St Nicolaas een koffer vol met koper l 2 juni l  Op donderdag 2 juni kregen de leerlingen van groep 4 tot en met 6 van Basisschool St Nicolaas een muziekworkshop van Marcel v/d Wulp (docent Muziekvereniging Salland) en beroepsmuzikant Herman Nijkamp. Herman Nijkamp is als vocalist en als trompettist actief bij diverse bezettingen en trad op in binnen en buitenland. Daarnaast was hij actief in de Millennium big band waarmee hij verschillende artiesten begeleidde en diverse CD’s heeft opgenomen. Tijdens de muziekworkshop waren de leerlingen actief aan de slag gegaan met de grote ontdekkingstocht naar de diversiteit aan instrumenten. Bs de Linde een koffer vol met koper l 31 mei l Op dinsdag 31 mei kregen de leerlingen van groep 4 tot en met 6 van Basisschool de Linde een muziekworkshop van Marcel v/d Wulp (docent Muziekvereniging Salland) en beroepsmuzikant Herman Nijkamp. Herman Nijkamp is als vocalist en als trompettist actief bij diverse bezettingen en trad op in binnen en buitenland. Daarnaast was hij actief in de Millennium big band waarmee hij verschillende artiesten begeleidde en diverse CD’s heeft opgenomen. Tijdens de muziekworkshop waren de leerlingen actief aan de slag gegaan met de grote ontdekkingstocht naar de diversiteit aan instrumenten. Anjer actie l 29 mei - 4 juni l Diverse leden liepen tussen 29 mei en 5 juni met de collectebus in Lierderholthuis en Laag- Zuthem om geld in te verzamelen voor de Anjeractie van het Prins Bernhard Cultuurfonds. Met deze bijdrage wordt cultuur en natuur in de regio ondersteund. Serenade Hans en Anita l 13 mei l  Vrijdag 13 mei trouwden Hans en Anita. Hans heeft als erelid jaren in de fanfare gespeeld. De fanfare en drumband verrasten het bruidspaar met een serenade. Intocht Wandelvierdaagse Heino l 12 mei l  Tijdens een prachtige zomerse avond speelden de drumband en fanfare tijdens de intocht van de Heinose Wandelvierdaagse. Dit jaar was een jubileumeditie, de wandelvierdaagse werd namelijk voor de 10e keer gehouden. Elk jaar doen er weer een kleine 1.000 wandelaars mee aan het event.   Muziekvereniging Salland 2020 l 28 april l  Tijdens de afgelopen jaarvergadering vulden alle leden een vragenlijst in welke in het tekens stond over de toekomst van de muziekvereniging. De resultaten werden op donderdag 28 april aan iedereen gepresenteerd. De resultaten waren hierbij samengevat in een plan van aanpak waar de vereniging de komende jaren aan gaat werken. Optocht Koningsdag l 27 april l Traditiegetrouw wordt er tijdens Koningsdag in Laag-Zuthem voorop gelopen tijdens de optocht door het dorp. De jeugd van Laag- Zuthem heeft ook dit jaar zijn best gedaan om mooi versierd in de optocht te lopen. Dit jaar was het thema ‘ontspoord’. Na de optocht volgde de officiële opening in de feesttent. Muziekvereniging Salland verzorgde tijdens de officiële opening de muzikale omlijsting.  Jaarlijkse uitvoering l 16 april l  Zaterdagavond was het Dorpshuis in Lierderholthuis getransformeerd in een Oostenrijkse ski-hut. De fanfare, voor de gelegenheid samen met st Cecilea van Heeten, speelde walsen, marsen en polka’s van Mozart en Andre Rieu. Slagwerkgroep Heeten en de eigen drumband zorgen voor extra pit tussen de blaasmuziek door. Na de pauze ging het dak eraf met entertainment en de apres ski. Met hulp van de Sfeermakers was het Dorpshuis veranderd in een gezellige indoor ski hut. “Muzikanten hadden een Oostenrijkse outfit aan en de houten aankleding gaf de zaal een bijzondere sfeer; je waande je echt in Oostenrijk. Sommige bezoekers hadden dan ook hun Oostenrijkse outfit uit de kast gehaald. Hart voor Salland l 12 april l Jaarlijks stelt de Rabobank via Hart voor Salland een deel van haar winst beschikbaar voor ondersteuning aan lokale (sport)verenigingen en maatschappelijke instanties. Leden van de Rabobank krijgen 5 stemmen die kunnen worden toegekend aan verenigingen en stichtingen die zij een warm hart toedragen. Op dinsdag 12 april was de uitreiking van de cheques met het bedrag dat elke vereniging ontving. Muziekvereniging Salland kreeg deze avond € 456,- in ontvangst van de Rabobank. De verenigingen in Lierderholthuis hadden de handen in elkaar geslagen om de actie zo goed mogelijk kenbaar te maken. Dit leverde dan ook prachtig resultaat op. Zo ontving Plaatselijk Belang Lierderholthuis € 144,- en het Dorpshuis € 340,-. Serenade 1e communie l 3 april l  Op zondag 3 april deden er diverse kinderen de 1e Heilige communie in de Sint Nicolaaskerk te Lierderholthuis. Muziekvereniging Salland speelde na afloop van de dienst een serenade voor de communicanten.

Oud ijzeractie l 26 maart l

Tijdens een koude zaterdagochtend gingen diverse leden, ondersteund door diverse vrijwilligers, weer langs de huizen om oud ijzer op te halen. De pannenkoeken in de middag gaven de leden weer energie voor het harde werk.  NL Doet l 12 maart l  Op 11 en 12 maart 2016 staken vele maatschappelijk betrokken Nederlanders de handen uit de mouwen tijdens NLdoet. Dit is de grootste vrijwilligersactie van Nederland, georganiseerd door het Oranje Fonds. Ook Muziekvereniging Salland stak zijn handen uit de mouwen. Zo werd onder andere het Dorpshuis van buiten weer helemaal schoon gemaakt.   Carnavalsoptocht Vilsteren l 7 februari l  De carnavalsoptocht van Vilsteren staat bekend om zijn ‘rondjes om de kerk’. Prachtig versierde wagens legden in totaal 3 keer deze welbekende carnavalsroute af. Muziekvereniging Salland loopt de laatste jaren mee in deze gezellige optocht. Na afloop vindt de prijsuitreiking plaats in de naastgelegen feesttent van de Piepenplassers. Carnavalsoptocht Heino l 6 februari l Zoals elk jaar liep ook dit jaar muziekvereniging Salland voorop tijdens de carnavalsoptocht in Heino. Deze grote stoet, bestaande uit wagens, loopgroepen, een- en tweelingen en trekt door het winkelcentrum heen wat bekend staat om zijn grote opkomst aan toeschouwers.

Jaarvergadering l 29 januari l

Tijdens de vergadering voor de jeugd was er vooral stil gestaan bij de muzieklessen en de aankomende activiteiten. Vervolgens vulden de volwassenen en jeugdleden een vragenlijst in welke in het teken stond over de toekomst van de muziekvereniging. Deze resultaten zullen later dit jaar aan de leden gepresenteerd worden. Vervolgens startte de jaarvergadering voor de volwassenen met als afsluiting nog een drankje.