Muziekvereniging Salland Nieuws 2014 Home Orkesten Muzieklessen Agenda Nieuws Foto's Vereniging Contact Muziekvereniging Salland  :  mail@muziekverenigingsalland.nl
Oudejaarsmis ST Nicolaaskerk Lierderholthuis l 31 december l Tijdens de oudejaarsmis in de ST Nicolaaskerk van Lierderholthuis speelden diverse leden van de fanfare samen met de kerkkoren.

Sallands Kerstsamenzang Raalte l 21 december l

Muziekvereniging Salland trad zondag 21 december op tijdens de zesde editie van de Kerstsamenzang in een volle Pauluskerk te Raalte. Naast samen zingen is ook het goede doel elk jaar belangrijk. De opbrengst van de deurcollecte was dit jaar bestemd voor de Voedselbank Raalte en omstreken. Aan het eind mochten de traditionele warme drankjes en oliebollen niet ontbreken. Aan de Kerstsamenzang deden de volgende verenigingen mee: - Muziekvereniging Salland - Cantorij van de Plaskerk - Damesensemble The Swinkling Stars - Mannenkoor Roalter Jong's - Organist-pianist Paul Beunders - Vertelkring Sprekend Raalte verzorgt de 'rode draad' in het programma. Meer informatie over het Sallands Kerstconcert is te vinden op www.kerstsamenzangraalte.nl

Kerstconcert ST Nicolaaskerk Lierderholthuis l 21 december l

Tijdens de vierde zondag van de advent wordt er traditiegetrouw door de fanfare haar jaarlijkse kerstconcert gegeven in de ST Nicolaaskerk van Lierderholthuis. In een volle kerk genoten de kerkgangers van de muzikale begeleiding. Ook voor en na de dienst zorgde de fanfare voor toepasselijke kerstmuziek.

Kerstconcert Zandhove l 19 december l

Vrijdag 19 december verzorgden diverse leden van de fanfare een kerstconcert op verzorgingstehuis Zandhove in Zwolle. De bewoners, welke leden aan een niet aangeboren hersenletsel, genoten volop van de kerstmarkt welke door het verzorgingstehuis was georganiseerd. Natuurlijk mocht op deze frisse avond de warme chocolademelk met slagroom en glühwein niet ontbreken. Als dank voor het kerstconcert hadden de bewoners waxinelichthouders gemaakt van muziekpartijen.

Kerstconcert Wooldhuis l 18 december l

Donderdag 18 december verzorgde de fanfare traditiegetrouw een kerstconcert voor de bewoners van verzorgingstehuis het Wooldhuis in Heino. Er werd naast geluisterd ook fanatiek meegezongen bij diverse kerstliederen.

Kerstmarkt Wijhe l 13 december l

De Algemene Wijhese Ondernemersvereniging hield op zaterdag 13 december haar jaarlijkse kerstmarkt in het centrum van Wijhe. In diverse kraampjes presenteerden plaatselijke ondernemers, horeca en verenigingen zich aan de bezoekers. Daarnaast waren er diverse activiteiten zoals een levende kerststal en een kerstconcert in de kerk. Muziekvereniging Salland speelde met een kleine bezetting sfeervolle kerstmuziek op diverse plekken van de kerstmarkt. Doneer 10% van je vuurwerkbestelling l 9 december l Het einde van 2014 komt alweer in zicht. Binnenkort zit iedereen weer aan de oliebollen, champagne en geniet van het vuurwerk. Multimate Heino schenkt 10% van elke vuurwerk- voorverkoop- bestelling (via internet of papier) aan een vereniging naar keuze, zo ook Muziekvereniging Salland. Bestel dus het vuurwerk bij Multimate Heino, vermeld bij de bestelling de naam Muziekvereniging Salland en schenk op deze manier 10% van uw aankoopbedrag. Hierdoor zorgt u er mede voor dat 2015 weer een muzikaal jaar wordt. Bestel eenvoudig en snel het vuurwerk op https://vuurwerkland.nl/webshop/heino. A-diploma voor Nick en Sarah l 29 november l  Zaterdag 29 november was een spannende dag voor Nick en Sarah, het praktijkexamen A werd afgenomen. Nick is geslaagd voor slagwerk en Sarah voor trompet. Sinterklaaspakhuis Heino l 29 november l  Op zaterdag 29 november kon iedereen op bezoek bij het Sinterklaaspakhuis in Heino. Diverse muzikanten van de fanfare zorgden voor traditionele Sinterklaasliederen. Ook trok de groep met muzikanten door het dorp om in diverse winkels te spelen. Serenade l 23 november l Ter ere van zijn 65e verjaardag werd er voor erelid Hans een serenade gegeven door drumband en fanfare. Het feest vond plaats in restaurant Jan Steen in Heino. Naast jarenlang op bas te hebben gespeeld was Hans ook jarenlang voorzitter geweest van de vereniging. Sallandse Nights of the Proms l 21 november l  De tweede editie van de Sallandse Night of the Proms vond plaats op vrijdag 21 november in de Leeren Lampe te Raalte. Gedurende de avond traden diverse koren en muziekverenigingen op in verschillende zalen. De drumband zette weer een swingende show neer. De fanfare sloot de tweede editie van de Sallande Night of the Proms af met een spetterend optreden. Nieuw outfit drumband l 20 november l  Het outfit van de drumband is weer in een nieuw en eigentijds jasje gestoken. Met deze stoere blousen kan de drumband weer jaren vooruit.   Sinterklaasoptocht Lierderholthuis l 15 november l  Nadat Sinterklaas op zaterdag 15 november was aangekomen in Gouda vervolgde hij zijn weg naar Lierderholthuis. De drumband en fanfare liepen tijdens de feestelijke stoet door het dorp voorop. Vervolgens werd er bij Café d’Olde Wettering nog gespeeld voor Sinterklaas waarna de kinderen het programma verder konden volgen in het Dorpshuis. Schoonmaak Dorpshuis Lierderholthuis l 15 november l  Zaterdag ochtend startte een groep fanatieke schoonmakers binnen de vereniging met het schoonmaken van de buitenkant van het Dorpshuis. De muziekvereniging zorgt ervoor dat het gebouw periodiek schoongemaakt wordt aan de buitenkant. Zo werd onder andere het dak bladvrij gemaakt, de kozijnen, ramen en deuren gelapt en stoep aangeveegd. Na een ochtend de handen uit de mouwen te hebben gestoken, zag het gebouw er weer spik en span uit. Serenade trouwerij l 14 november l  Op vrijdag 14 november trouwden twee leden binnen de vereniging. Alle leden waren deze avond uitgenodigd voor het huwelijksfeest in café d’Olde Wettering te Lierderholthuis. Naast een grote betrokkenheid bij Muziekvereniging Salland zet het bruidspaar zich ook in om jeugd te betrekken bij muziek. Elk jaar organiseren ze met een groep enthousiaste vrijwilligers een jeugdmuziekweekend voor de jeugd van Overijssel. Diverse vrijwilligers van deze organisatie speelden met de fanfare mee tijdens de serenade. De drumband gaf ook weer een swingend optreden weg tijdens deze feestelijke avond.

Serenade Lugtenberg l 19 oktober l

Zondagmiddag vierde de heer Lugtenberg zijn 90e verjaardag in zaal Oortwijn in Heino. Heel toevallig was deze dag de broer van de heer Lugtenberg ook jarig. De fanfare verzorgde tijdens dit feest een serenade.

Feestmiddag l 12 oktober l

De jaarlijkse feestmiddag stond dit jaar in het teken van ‘Helemaal Hollands’. De ruim 50 leden werden in groepen verdeeld om te strijden in een eigen versie van het bekende ‘Ik hou van Holland’ spel. Na de barbecue was het tijd om nog even na te zitten terwijl de jeugd de handen uit de mouwen stak om bij de plaatselijke boer het jongvee te voeren. Oud ijzeractie l 11 oktober l Op zaterdag 11 oktober gingen diverse leden, ondersteund door diverse vrijwilligers, weer langs de huizen om oud ijzer op te halen. Tussen de middag mochten de pannenkoeken met spek niet ontbreken.

Serenade afscheid Burgemeester Piet Zoon l 17 september l

Woensdag 17 september bezocht het college van burgemeester en wethouders, de gemeentesecretaris en contactwethouder Lierderholthuis. Samen met Plaatselijk Belang werd zorgboerderij Zus&Zo bezocht. Vervolgens trok het gezelschap naar het centrum van Lierderholthuis waar Muziekvereniging Salland burgemeester Piet Zoon in het zonnetje zette in verband met zijn laatste kernentoer. Eind 2014 zal Piet Zoon zijn functie als burgemeester van de gemeente Raalte naast zich neer leggen.

Opening Dorpshuis Lierderholthuis l 29 augustus l

Op vrijdag 29 augustus werd het Dorpshuis Lierderholthuis officieel geopend. De dorpsomroeper en zijn assistent trokken de inwoners uit huis, gelokt door de vrolijke klanken van de Pompadoers, allen op weg naar de Kerkehoek. Daar vond de sluitingsceremonie plaats, met behulp van hofdames en lakeien en trompetgeschal van herauten welke afkomstig waren van Muziekvereniging Salland. Na de sluitingsceremonie trok het gezelschap naar de nieuwe MFA, waar burgemeester Piet Zoon de naam van het Dorpshuis onthulde. In de sportzaal voltrok zich het officiële programma met speeches van de voorzitter, de wethouder, de pastor en Marietje, toneelsketches over de totstandkoming van de accommodatie, overhandiging van gezellige en mooie cadeaus. Vervolgens ging de volumeknop omhoog en was het feest! Het was nog lang gezellig in Lierderholthuis…. Serenade Hilgenkamp l 11 juli l Drumband en fanfare speelden tijdens het 40 jarige huwelijk voor de familie Hilgenkamp in café Logtenberg in op de Boerhaar.

Feestweekend Lierderholthuis l 4, 5 en 6 juli l

Zoals ieder jaar verzorgt muziekvereniging Salland de tent, tapinstallatie en drank voor het feestweekend in Lierderholthuis. Op de woensdag- en donderdagavond werd de tent en het bijbehorende feestterein ingericht door leden van de vereniging. Daarnaast werd tijdens het Feestweekend het serveren van de drank verzorgt door de muziekvereniging. Alle leden, bijgestaan door vrijwilligers die de vereniging supporten, hielpen mee om dit feestweekend weer tot een succes te maken.

Koffieconcert Lierderholthuis l 29 juni l

Op zondag 30 juni werd het muzikale jaar afgesloten met het koffieconcert. Dankzij het mooie weer kon het concert weer buiten op het schoolplein worden gehouden. De massaal toegestroomde bezoekers genoten van diverse stukken van fanfare, drumband en opleidingsorkest.

Leontien Ladies ride l 23 juni l

Tussen de 4 en 5 duizend fietsende dames kwamen door Lierderholthuis waardoor de jaarlijkse file weer ontstond tot voorbij de inrit van de firma Jansen. Geen boze gezichten, iedereen vond het leuk om in Lierderholthuis te mogen zijn en te kunnen genieten van al het leuks wat er weer voor hun bedacht was in het thema Lierderwolkhuis. Drumband en fanfare zorgde deze dag voor feestelijke muziek. Voorspeelavond l 19 juni l  Tijdens de jaarlijkse voorspeelavond lieten de lessers horen wat ze allemaal geleerd hadden op les. Ook de fanfare, drumband en het opleidingsorkest ontkwamen hier niet aan. Optocht Koningsdag l 30 april l  Traditiegetrouw wordt er tijdens Koningsdag in Laag-Zuthem voorop gelopen tijdens de optocht door het dorp. De jeugd van het dorp had weer zijn uiterste best gedaan om de optocht weer tot een prachtig versierde stoet te maken. Burgemeester Piet Zoon verrichte de officiële opening van deze feestelijke dag. Voor hem was dit de laatste keer dat hij dit als burgemeester van de gemeente Raalte kan doen. Eind 2014 legt hij zijn functie als burgemeester neer. Bezoek Hoeben Metalen l 19 april l Het oud ijzer wat tijdens de inzamelingsacties door muziekvereniging Salland wordt opgehaald gaat naar Hoeben Metalen in Kampen. Dit bedrijf nodigde de leden graag uit om te laten zien wat er met het oude ijzer gebeurd. Naast het oud ijzer wat binnen komt via bedrijven en inzamelingsacties verwerkt het ook oude schepen. Grote schepen worden op de kade getild om vervolgens tot schroot te worden omgezet.

Jaarlijkse uitvoering l 11 april l

Ieder jaar organiseert Muziekvereniniging Salland haar jaarlijkse uitvoering. Traditioneel vindt deze uitvoering plaats in dorpshuis De Kerkehoek, maar omdat dit gebouw binnenkort niet meer gebruikt wordt heeft de uitvoeringscommissie besloten het over een heel andere boeg te gooien: de uitvoering in de kerk. En dat was niet alles, de uitvoering werd visueel ondersteund met lichteffecten en een grootse lasershow. Alle muziek draaide dit jaar rondom het thema 'Van disco naar Dance'. De drumband en fanfare werden afgewisseld met optredens van het koor Together samen met enkele gelegenheidszangeressen. Daarbij kwam een zeer divers muziekaanbod voorbij: van YMCY tot de actuele muziek van Avicii. Een special-act was er op het orgel waar de organist L'amours toujours van Gigi d'Agostino speelde. De kerk in Lierderholthuis zat afgeladen vol met mensen die tijdens de anderhalf durende show genoten van de muziek en licht- en lasershow. Na afloop ging het feest verder in de Kerkehoek waar een dj zorgde voor muziek. De redactie van nuheino.nl maakte onderstaande film van de uitvoering Bron: nuheino.nl

Oud ijzeractie l 29 maart l

Tijdens een koude zaterdagochtend gingen diverse leden, ondersteund door diverse vrijwilligers, weer langs de huizen om oud ijzer op te halen. De pannenkoeken in de middag gaven de leden weer energie voor het harde werk.
Night of the proms Nieuw outfit drumband Sinterklaaspakhuis Heino Kerstmarkt Wijhe Kerstconcert Wooldhuis Kerstconcert Zandhove Sallands kerstconcert Kerstconcert Lierderholthuis